Vampire: The Masquerade

Vámpírok Bálja

A Megvilágosodás Ösvényei:

Mikor végrehajtják valakin az ölelést, s halhatatlanná válik egy ideig valószínűleg megpróbálja betartani azokat az erkölcsi és etikai normákat, amelyek fontosak voltak számára halandó életében. Ezt az erkölcsi-etikai szabályrendszert hívjuk Emberiességnek. Ahogy az újdonsült vámpír megbecsülése az emberi élet és az emberi érzések iránt csökken, úgy válik egyre nehezebbé megértenie és elfogadnia a halandó érzelmeket. Ahogy fokozatosan egyre mélyebben belemerül az átkozottak életébe, úgy egyre természetellenesebben néz ki és viselkedik, s a halandók egyre kényelmetlenebbül érzik magukat a társaságában. S mikor minden Emberiesség kiveszik belőle, a Bestia felülemelkedik és átveszi cselekedeteinek irányítását.

 

Az Emberiesség ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. A szörnyű tettek perverz élvezete
2. Ölés kedvtelésből
3. Előre eltervezett gyilkosság
4. Hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosság (például az őrjöngés közben)
5.

Tulajdon szándékos rongálása

6. Figyelmetlenségből elkövetett gyilkosság (például étkezés közben)
7. Lopás
8. Sérülés okozása másnak
9. Jelentéktelen önző cselekedetek
10. Önző gondolatok

Azonban az Emberiességről alkotott nézet más kultúrákban vagy más korokban ölelt vámpíroknál máshogy festhet. Ez csak egy példa arra, hogy manapság a világ egy átlagpolgára hogyan vélekedik az Emberiességről. Egy oly vámpír, aki életében viking harcos vagy szamuráj volt feltehetőleg teljesen másképp vélekedik az erkölcsi normákról, mint a fent említettek.

A vámpírok idővel felvehetnek egy teljesen új morálrendszert mely különbözik az emberek elveitől, s a fiatalabb vámpírok sem érthetik meg azt. Ezek az új erkölcsi normák sokszor egy-egy klánra jellemzőek, s együtt járnak azzal, hogy valaki a klán tagja. Itt található a leírása néhánynak, ezek közül az ösvények közül.

 

 

A Vér Ösvénye:

Gúnynév: Dervisek

Alaphit: Csak kevesen ismerik ezt az ösvényt az Asszamita klánon kívüliek közül, s még kevesebben követik. Az ösvény követői úgy tartják, hogy Káin gyermekei csak egyszerű hibák, s csak azért léteznek, hogy közelebb segítsék az ösvény követőit, Haqim gyermekeit, az Asszamitákat az Egyhez, Khayyinhoz. Haqimnak, a klán Legöregebbjének parancsa kimondja, hogy a klán feladata levadászni Káin nemzetségét, s megtisztítani a világot a fertőzéstől, amit jelentenek. Szándékaik kihirdetése természetesen öngyilkosság lenne, mivel az egész vámpír társadalom összefogna ellenük, s így inkább testőrként és bérgyilkosként szolgálják a Vértestvéreket, miközben vérét veszik annak, aki az útjukba áll vagy keresztezi terveieket.

A Vér Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. Egy másik Asszamita ellen való cselekvés Ez az ösvény és a klán elárulása
2. Elmulasztani a lehetőséget egy Khayyinhoz közelebbi generációba jutásra Haqim ezt gyermekei legfőbb céljául tűzte ki
3. Segítség megtagadása az ösvény magasabb rangú tagjától Az önző cselekedetek egyenlővé tesznek Káin többi ivadékával
4. Egy hígabb vérű elejtésének elmulasztása A klán többi tagjának hasznos lehet a vitae, függetlenül attól, hogy mennyire híg
5.

Elmulasztani egy lehetőséget Káin tudásának tanulmányozására

Hogy sikeresen szállhass szembe ellenségeiddel meg kell ismerned őket
6. Engedni a Bestiának Haqim a felülemelkedésre tanít, nem a Bestiában való elmerülésre
7. Elmulasztani a lehetőséget egy klánon kívüli Vértestvér elpusztítására Azok, akik nem fogadják el Haqim tanítását, nem érdemesek az életre, s így elveszítik jogukat rá
8. Megtagadni a lehetőséget egy klánon kívülitől a megtérésre Káin minden gyermeke átok, s meg kell őket menteni
9. Klántársnak adott szó megszegése Az összetartás fontos az Asszamiták szent ügyének érdekében
10. Egy halandó megölése táplálkozás céljából A halandó vér tápláló a testnek, de egy alacsonyabb rendű megölése méreg a léleknek

 

 

A Paradoxon Ösvénye:

Gúnynév: Shilmulo (a vámpír szó cigány megfelelője)

Alaphit: Az ösvény követői kivétel nélkül mind a Ravnos klán tagjai, bár létezik néhány Gangrel és Malkáv, aki ezt az ösvényt követi. Az ösvényen érezhetőek a hinduizmus bizonyos hatásai. Az ösvény követői szerint a Vértestvérek kívül állnak a végtelen körforgáson ('maja'). Más lények viszont folyamatosan újjászületnek a 'samsarán' keresztül, az újjászületés folyamatosan kapcsolódó ciklusaiban. Minden embernek van egy bizonyos célja, amit be kell töltenie az életben ('svadharma'). A Vértestvérek elveszítették saját céljukat így a körforgáson kívülre kerültek. A shilmulók a halhatatlanságot átoknak tarják, s mindegyiküknek kötelessége 'maja' felé haladni. Hogy 'maja' milyen módon érhető el, az azonban változó. Egy dologban viszont minden shilmulo egyetért: azoknak a vámpíroknak, akik nem követik az ösvényt el kell pusztulniuk.

A Paradoxon Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. Szükségtelen vagy személyes vágyból történő ölelés Másokat vissza kell téríteni a körbe, nem pedig kitépni belőle
2. Vérbilincs hatalma alá kerülés Nem pusztíthatod el azt, akihez a vérbilincs köt, s így többé nem tehetsz eleget az ösvény tanításainak
3. A szekta ügyeinek a 'dharma' fölé helyezése Istennek tartozol hűséggel, nem pedig társaidnak
4. Elmulasztani a segítségnyújtást másnak, hogy a 'svadharma' felé haladhasson A 'shruti' (ami az istenektől származik) a 'svadharma' felé haladást teszi a shilmulok céljává
5. Halandó megölése (hacsak a túléléshez nem szükséges) A személy még nem érte el 'svadharmáját', s ennek elérésében tilos megakadályozni
6. Elmulasztani egy másik vámpír megölésének lehetőségét Azokat akik nem látják az igaz utat vissza kell juttatni a körbe, hogy ott egy hasznos feladatot töltsenek be
7. Halandó megölése táplálkozás céljából A halál megakadályozza a személyt 'svadharmájának' betöltésében
8. Másik Shilmulo megölése A jótékonyság nem otthon kezdődik, ahogy azt sokan hiszik
9. Ölelés a 'jatin' (családon) kívül A kívülállók sokszor nem képesek megérteni a Paradoxon filozófiájának mibenlétét
10. Egy nő ölelése A hagyomány szerint a férfiak jobb szolgálatot tesznek az isteneknek

 

 

Az Éj Ösvénye:

Gúnynév: Nihilisták

Alaphit: Az Éj Ösvényének követői átkozottként tekintenek magukra, s elfogadják sorsukat. Szent (illetve szentségtelen) kötelességüknek tekintik rászabadítani a gonoszt és a pokol minden kínját a jó követőire, az élőket és a holtakat egyaránt kárhozatra ítéltetni. Hisznek benne, hogy minden lehetséges eszközt fel kell használniuk annak érdekében, hogy elcsábítsák, megrémítsék a körülöttük lévőket és káoszt teremtsenek közöttük. A gyenge elesik, s az erős még erősebb lesz. Azonban az ösvény követői nem vérszomjukra mentségeket kereső mészárosok. Őszintén hiszik, hogy az Isten által rájuk ruházott feladatot betöltve megtalálják a végső nyugalmat. Az elmondások szerint néhány Nihilista, akik halandó fegyverétől estek el, köszönetet mondtak gyilkosuknak, hogy megszabadították őket halhatatlan gyötrelmükből.

Az Éj Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. A tettek megbánása A Vértestvérek célja a bánat okozása, nem pedig annak gyakorlása
2. Elfogadni más felsőbbrendűségét Isten szemében minden Vértestvér egyenlő
3. Segítségnyújtás másnak A szánalomnak nincs helye egy vámpír halhatatlan szívében
4. Szándékos vagy hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosság A halál semmit nem szolgál, csak megfoszt egy áldozattól
5.

Engedelmeskedés más Vértestvér akaratának

A Dzsihád játékai és az Átkozottak igaz céljai nem azonosak
6. Véletlen gyilkosság Isten a Vértestvéreket nem gyilkolásra teremtette, hanem azért, hogy borzalmakat hozzanak a világra
7. Segítségkérés mástól Akik nem tudnak gondoskodni magukról, azok nem tudják beteljesíteni végzetüket
8. Képtelenség új szörnyűségek létrehozására Más tetteinek utánzása  megvetést szül, s a tettek hamar elveszítik erejüket
9. Más érdekében cselekedni A Gyehenna közeledik, nincs idő efféle kicsinyes dolgokra
10. Halandó megölése táplálék gyanánt A halottak nem éreznek félelmet

 

 

Typhon Ösvénye:

Gúnynév: Theophidiánusok (csak maguk között, a külvilág úgy ismeri őket, mint a Kígyók Megrontói)

Alaphit: Az ösvényt kizárólag a Setita klán, annak pedig majdnem minden tagja járja. Az ösvény célja, hogy újjáélesszék istenüket, a klán alapítóját, Szetet. A klánon kívüliek úgy tartják, hogy Szet is csak egy Antediluvian volt, de az ösvény követői hiszik, hogy ölelése előtt Szet isten volt, s valójában ő engedte meg Káinnak, hogy végrehajtsa rajta az ölelést. Így Szet felhasználhatta Káin leszármazottait, mint szolgákat vagy fegyvereket az ellenséges istenek ellen, mint például a mitikus Gaia vagy Lilith. Szet és gyermekei, a Szetiták a végrehajtói a régi elpusztításának és az új felvirágoztatásának.

Typhon Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. Szet felélesztésében való segédkezés megtagadása Csak a hitetlenek tesznek így
2. Elmulasztani a lehetőséget más gyengeségéből való haszonszerzésre A szánalomnak nincs helye Szet magasztos terveiben
3. Másik Setita erőfeszítéseinek gátlása A becsület mellett nincs helye a hatalommal való kicsinyes játszadozásnak
4. Elmulasztani a lehetőséget a misztikus tudományok tanulmányozására A Szet felélesztéshez vezető titkok bárhol rejtőzhetnek
5.

Elmulasztani a lehetőséget más megrontására, bármi ára is legyen annak

Annál jobb a klánnak, minél többen tartoznak hozzá
6. Elmulasztani a lehetőséget a társadalmi rend aláaknázására a Setiták javára A többi Vértestvérnek vagy nincs célja vagy félrevezették őket, s ez a haszontalanság késlelteti Szet felélesztését
7. A Szetita vallási szertartások be nem tartása Ez egyenlő Szet megtagadásával
8. Elmulasztani a lehetőséget egy Golkondát elért vámpír megölésére Azok, akik túlléptek szükségleteiken, nem befolyásolhatók többé
9. Egy másik Szetitának való segítségnyújtás megtagadása A csapatok még hatékonyabban dolgoznak Szet felélesztésén
10. Saját élvezetek keresése A bűnbeesés egy eszköz, amit fel kell használni, nem pedig szórakozás

 

 

A Csontok Ösvénye:

Gúnynév: Sírásók

Alaphit: A Csontok Ösvényének követői megpróbálják megérteni és megválaszolni az élet és a halál örök kérdéseit. Mi a halál? Mi következik a halál után? Mi történik ha egy kísértet vagy szellem feladja létezését és eltűnik? A halál vajon csupán egy kapu egy újabb életbe? Ezek a kérdések járnak az ösvény követőinek fejében éjszakánként. Ők minden alkalmat megragadnak, hogy e kérdésekre választ találjanak.

A Csontok Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. A halál szándékos akadályozása Az efféle érzelmek a halandókhoz tartoznak, nem pedig a Vértestvérekhez
2. A halál szükségtelen megakadályozása A kört nem szabad megtörni, hanem tanulmányozni kell
3. Kényelmetlenség okozása magunknak más érdekében A halál elkerülhetetlen. Mi értelme más halálát megkönnyíteni
4. Érzéseken alapuló döntéshozatal a logika figyelembevétele helyett A vámpírok halottak. Az érzelmeik is meghaltak
5.

A gyilkolás megtagadása ha alkalom kínálkozik rá

Kísérletekkel lehet igazolni a feltevéseket, s bizonyíték nélkül nem lehet következtetéseket levonni
6. Engedni a  Bestiának A Bestia irracionális és az indulatok nem szolgálják hatékonyan a halál megértését
7. A táplálkozás halogatása Önmagunk megtagadása nem szolgál felsőbb célt
8. Véletlen gyilkosság Így nincs alkalom a halál tanulmányozására
9. Elmulasztani egy lehetőséget a halál tanulmányozására A tanulás megtagadása egyben a megértés visszautasítása
10. A haláltól való félelem A félelem gátolja a megfigyelést

 

 

Az Átalakulás Ösvénye:

Gúnynév: Alakváltók

Alaphit: Az ösvényt kizárólag a Tzimisce klán tagjai követik. Hitük szerint minden az evolúció láncszemeiből áll. Az állatok az emberek alatt állnak, az emberek pedig a Vértestvérek alatt, s a Vértestvérek is valami magasabb alatt állnak. Az ösvényt követő Tzimiscek úgy hiszik, átalakuló képességük használatával elérhetik az evolúció következő lépcsőfokát. Idejük nagy részét kutatással töltik. Mindent felhasználnak kísérleteikhez, amit csak tudnak, legyen az élő vagy halott. Embereken és más Vértestvéreken is kísérleteznek. Azonban a Tzimiscek rendkívül gyanakvóak, s ritkán osztják meg felfedezéseiket másokkal.

Az Átalakulás Ösvénye ellen elkövethető bűnök rangsora:

1. Szánalom mások iránt Mások végzete a visszafejlődés, nem pedig a felemelkedés
2. Saját test átalakításának megtagadása Jelentősebb evolúciós átalakulás előtt a fizikai átalakulást kell elérni
3. Kísérletezés lehetőségének elmulasztása, (akkor is, ha önmagunkra veszélyes lehet) Az ösvényt csak a kísérletek tapasztalatainak felhasználásával lehet megérteni
4. Mások szükségletének figyelembevétele Akik nem képesek az átváltozásra, azok nem érdemesek a figyelemre se
5.

Megbukni az őrület elviselésében

A Bestiát ismerni kell, hogy felülemelkedhess rajta
6. Az ölés visszautasítása (ha azon keresztül tudás szerezhető) Ahhoz, hogy túl lehessen lépni a halálon meg kell azt érteni
7. A tudás másokkal való megosztása A tudást el kell érni, nem pedig egyszerűen továbbadni
8. Tudásért könyörögni másnak Az átalakulás tanításai titkok, melyeket fel kell fedezni, nem pedig egyszerűen lemásolni
9. Elmerülni az élvezetekben Az élvezetek elriasztanak a nagyobb eredményektől
10. A táplálkozás halogatása Az éhség figyelmetlenséget okoz

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 1
Heti: 19
Havi: 17
Össz.: 15 122

Látogatottság növelés
Oldal: Ösvények
Vampire: The Masquerade - © 2008 - 2024 - sireeni.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »